Planteringshysteri

Wooop! 12+ idag och jag har suttit ute på baksidan och solat med en kaffekopp i handen. Premiär för i år och det var helt ljuvligt. Kisseman låg några meter bort på sina älskade rabarberblad och solade. Att bladen är från förra året och rätt äckliga verkar han inte alls bry sig om. 2 små krokusar bestämde sig för att blomma idag och nu är det baske mig vår! Jag har ägnat en del tid åt att skotta bort snö så att man kan dra fram grillen snart. Tänk er...strålande sol, kyckling på grillen och en iskall cider i handen...

Idag var vi och hämtade paketet från Odla och har nu planterat ner 10 Stargazerlökar och 9 Pelargonsticklingar. Ska bli spännande att se hur de tar sig. Minns inte om jag sa att vi gett upp om två av våra frölådor då inget hänt på tre veckor? I alla fall så har miraklet skett och både Malva och Lavendel har börjat gro! =) Lillrummet ser numer ut som ett litet växthus!

Nu kaffe och tv!


Tyck till
Postat av: Nillas Trädgård

Men iallafall lavendeln är rätt så seg på att komma upp ur jorden. Har satt frö i en pluggbox och där har det bara grott ett frö av 7. Jag får väl göra ett nytt försök...

Läkemalvan (som jag satte) kom upp efter en knapp vecka och jag tror att så gått som alla har grott.

Det är så kul när det händer något :-)

2011-04-14 @ 10:54:27
URL: http://www.nillasgarden.se
Postat av: Stoneroses

Later harligt! Min kisse valjer omsorgsfullt de allra ackligaste platserna att rulla runt i. Hon som brukar vara sa finkanslig! :-)



Lavendel tar sa jadra lang tid innan nagonting hander... min odling av lavendel hander ingenting med...suck

2011-04-14 @ 14:01:03
URL: http://blogg.amelia.se/london/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0