Lavendelvånda

Här sitter jag med min toktäppa näsa och väntar på att blåbärscroissanterna i ugnen ska bli klara! Det är crimenight på 5an i kväll. =) Funderar på om näsan bråkar pga vårens ankomst? Det känns lite tidigt men eftersom våren liksom kastat sig över oss så kanske det inte är helt otroligt?

Fick lite bekräftelse på min lavendelvånda av Nillas Trädgård som kommenterade att lavendel kan vara sega. Det känns lugnande! Då kanske jag kan sluta noja ett par dagar i alla fall. Även Stoneroses skrev att hennes lavendel som växer i London just nu lyser med sin frånvaro. Vi är fler med lavendelångest med andra ord!

Den som först får upp en får väl hojta tycker jag!



Av min lavendel ska en del bli smaksättning av lavendeldrömmar
som är galet goda kakor! Bilden är från recept.nu där man
även hittar receptet på dessa amazing cookies!

Tyck till
Postat av: Nillas Trädgård

Hej :-)

EN har kommit upp, men det är också bara en... Och det är en vit lavendel "Elegant Ice". Men jag har fler frön och funderar på att så en omgång till... Man kan aldrig få för mycket av lavendel!

2011-04-15 @ 10:16:10
URL: http://www.nillasgarden.se
Postat av: Helen

Helt rätt! Jag har 2 små rackare som kämpar så jag hoppas verkligen att det funkar!

2011-04-15 @ 17:26:59
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0