Filmtajm!

Note to self: Bara för att du kan vara uppe till halv 4 och se film så är det inte alltid en smart idé. Men det som först höll mig vaken var filmen "The Invention of lying". Läs på imdb-länken så får ni veta allt om den. Tanken som slår en är att bara för att du KAN förändra världen...borde du verkligen göra det? Filmen är lätt absurd men absolut tänkvärd. Se den vetja!

Nummer två på listan över "things not to do when you're tired" var att börja se på "Wire in the Blood", på svenska "Mord i sinnet". Jag har första tre säsongerna hittills men jag har en känsla av att vi kommer att ha alla sex så småningom då jag lyckades locka över pojkvännen på teh efvil side äntligen! Robson Green är fantastisk och serien får många andra deckarserier att blekna i jämförelse. Den är råare och bitvis rätt brutal. Kommissarie Lynley och gänget skulle få skrämselhicka! Om ni har missat denna serie och gillar brittiska deckare som är något utöver det vanliga, så se den genast.


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0