Va? Kom vintern i år också?

Shit vad det har snöat i natt! I förrgår hade vi tji snö här och nu är det ca 30 cm på sina ställen och träden är så snötyngda så det ser ut som att de ska braka ihop vilken sekund som helst. När den snön trillar ner från jättetallarna lär det ju låta som mindre bomber när de landar! Vaknade för ett tag sedan av att min dotter efterlyste min pojkvän som än inte kommit hem från sitt nattarbete på tidningen. Gissa om hjärnan hann utveckla tusen horribla scenarion på varför innan jag kom mig för att lyfta luren och ringa honom? Helt övertygad om att han satt fast i nåt dike, blivit påkörd av plogbilen eller av någon nisse som inte bytt till vinterdäck än. Fattar inte det förresten, hur kan man inte ha vant sig vid att vintern kommer varje år? Och att med den, kommer snön? Ofta mycket, gärna och totalt som en överraskning? Obegripligt.

I alla fall så visade det sig att pv satt fast i bilen ca 500 meter hemifrån och tog sig ingenstans för naturligtvis har ju ingen plogbil varit ut i natt. Det vore ju för mycket att vänta sig, att de skulle ha plogat så folk tar sig till jobbet. Var så mycket snö på vägen att det tog i bilens underrede och då tar man sig inte många centimeter utan att obönhörligen köra fast. Efter ca 1,5 timme så kom det en tyngre bil som lyckades mosa ner någon form av bilspår som pv kunde krypköra efter så han tog sig hem i alla fall. Nu brummar han runt med snöslungan därute (snöslunga redan liksom) och jag lovar att när han är klar med det, DÅ kommer snöröjningen. Då har de druckit kaffe klart, de lata jävlarna, och har tid att släpa sig hit. Att jag för övrigt i skrivande stund dricker kaffe iförd morgonrock och shepherdstofflor och bara lyssnar till ljudet av pv's arbete därute är ju så klart inte för att jag är lat...

Eller är det så illa att vi bor i villaområdet Gud glömde?


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0