Coffee!

Jag är ett stort fan av kaffe och te och tänkte dela med mig av mina favoriter emellan varven. Jag har min lilla rutin som jag följer slaviskt varje morgon. Det första jag gör är att sätta på vattenkokaren för att få dagens första kopp kaffe. Just nu bälgar jag i mig Gevalias Colombia, lite halvmörkt, mustigt kaffe som jag verkligen gillar! Och ja, det är snabbkaffe men jag tycker det knäcker många bryggkaffen med hästlängder! Godast blir det om det är riktigt starkt och sen häller man i massor med mjölk. Ljuvligt rund smak som passar perfekt när man sakta vill vakna till liv en mosig morgon. I morse var det lagom kyligt i huset när jag vaknade, katterna sov fortfarande och tempmätaren ute visade på -10. Inlindad i favvofilten med tofflor på fötterna läste jag mina favoritbloggar vilket jag gör varje morgon. Om jag inte får ha min morgonrutin så kan hela dagen saboteras, det lovar jag! Så jag antar att kaffekoppen på nåt vänster symboliserar lugn och ro och att ha en stund för mig själv...



Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0