Shopping och lamor!

Puuhuuhust, blev en lång dag detta! Vaknade vid 8, somnade om en liten stund och klev upp halv 10 och masade mig till kaffebryggaren (har fortfarande inte köpt MITT kaffe så jag får dricka äckligt substitut) och slog på den. Hann somna stående innan jag upptäckte att det var för lite kaffe i bryggen med tanke på tiden den bryggt. Hmm. Vid närmare undersökning hade jag så klart inte skjutit in tratten ordentligt. Jag antar att jag hade ovanligt mycket tur för att vara jag så att inte allt hamnade på golvet.

Sminkade mig lite så där på sniskan och snedden och garderoben gjorde en Kalle&Hobbe så det blev tokrandig lång tröja och oranga strumpbyxor. Hej hopp! Det gick inte att missa mig på stan i dag. I alla fall åkte vi till Luleå och passade på att agera kattskjuts till en pipig Ragdoll med en inte fullt lika pipig matte. Sen bar det av till stan och leta lite t-shirts till träningen i morgon. Kollade lite på Stadium och de har ju jättefina, supersportiga "andas-tröjor" men jag känner mig inte riktigt mogen för den högre ligan än så jag knatade in på H&M och hittade 2 tröjor som jag så klart inte hittar i deras webshop så att jag kan visa dem. Typiskt. Google vill inte heller hjälpa mig. *muttra* I alla fall så är den ena kortärmad och plommonlila och den andra är trekvartsärmad och grå med litet tryck, lite pösig och skön. Vill ha nåt mjukt och inte för tajt så det borde bli perfekt det där!

Har fixat fram lite julsaker i rent förberedande syfte (ler oskyldigt) och får sitta på händerna för att inte sätta upp allt på en gång, nu, nyss!! Ska storstädas först! Sen ska jag frossa i jul...

Lamorna var ute idag fast de stod i sitt lilla stall så jag fick bara en snabb skymt av dem. Lamorna är så coola! De bor med 2 hästar i en stor hage halvvägs mellan Luleå och Piteå. Varje gång vi kör förbi måste vi titta på dem. De är jättebundis med hästarna och strosar runt och betar med dem hela somrarna. Undrar om de spottar på hästarna?

I give you...The Llama song!






Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0