Crispy brain?

O Tannenbaum, o tannenbaum, wie grün sind deine blätter? Vaknade och var på julhumör så fort jag slagit upp min träskbruna ögon och fick ovanstående vackra julsång i huvudet. Att den inte är ett dugg vacker har inget alls med saken att göra, jag är mest nyfiken på hur min hjärna fungerar som A) Vaknar med julsång och B) är i 100 % santamode från start trots att jag inte har drömt juldrömmar, inte sett julfilm (på flera dagar) och ingen av grannarna har börjat Amerika-pynta så jag får yttre påverkan på nåt vis.

Dock har jag en teori! Jag har sovit 3 timmar. Så lite sömn kan göra de mest otroliga saker med min tankeförmåga. Exempelvis råka slå på min egen version av Babelfisken i örat (den i D. Adams böcker ja) och börja översätta saker i huvudet så jag får koncentrera mig på att inte börja skriva på franska, tänka på engelska och svära på tyska. Men nu kom jag ifrån ämnet! Julstämning var det. Det är snöns och mörkrets fel! Eller förtjänst? You choose. Så länge jag kan minnas har jag reagerat på samma sätt. Så fort snön kommer så vaknar min latenta julälskare till liv och jag kan knappt bärga mig tills vi ska börja pynta!

Jag tittade ut genom fönstret och betraktade de snötyngda jättetallarna (som FYI i min fantasi är våra gårdsväktare) och kikade på tempmätaren. - 15 visar den denna morgon och då kan man hålla sig för skratt, jag lovar. Det är så torr luft här uppe så när man drar in -15 i lungorna så vaknar man garanterat! Tror det är en avsiktlig konstruktion för annars skulle inte en norrbottnisk käft någonsin vakna till liv nog mycket i detta kolsvarta mörker för att kunna köra till jobbet utan att ha ihjäl sig själv, sin bil samt oskyldiga människor som huttrar på busshållplatserna. Ett andetag och hjärnan blir krispig!

Anyhow...jag kommer bort från ämnet hela tiden och nu minns jag inte vad jag skulle skriva längre så det är nog dags att dra täcket över huvudet och somna om en timme eller två. Var är en varm och go kisse när man behöver den? Nej, just det. De är kloka nog att fortfarande sova.

Och nu startade Jinglebells i huvudet...



Tyck till
Postat av: Lina

Jag vaknade med en smörig schlagerlåt i huvudet, :D

2010-11-19 @ 10:30:15
URL: http://blogg.vk.se/fejkatt/
Postat av: Helen

Lina, vad är det för fel på oss...?

2010-11-19 @ 16:04:49
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0