Stickigt värre

Bänglar vidare med mitt projekt Sticka Tröja. Har för enkelhetens skull delat upp projektet i olika delar för att inte överrumplas av stickångest. Målen har väl sett ut som följer..

1. Fundera över om det är en bra idé.
2. Komma fram till att jag är nog bra på stickningens grunder för att klara det hela.
3. Inse att jag inte hittar något mönster som är enkelt nog.
4. Komma fram till att frihanda är en bra idé.
5. Bestämma vilken färg/färger den ska vara i.
6. Mäta mig själv
7. Inse att en minitröja är bättre som första försök
8. Leta garn...
9. Som är billigt.

10. Sätta igång!!
11. Hata mig själv för att jag började.
12. Repa upp, börja om.
13. Ge upp. Slänga in fanstyget i en garderob.
14. Tjura ihop totalt.
15. Plocka fram det igen och envisas vidare.

Jag är väl på punkt 7 och 9 just nu. Fortfarande entusiastisk och tror på min förmåga! Har en del inkommande bäbbar i bekantskapskretsen så kanske någon av dessa (stackars barn) får mitt första försök.

Nu te och sticka klart sjal!

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0