Smink och sånt

Kan det bli gråare och mörkare ute än nu så blir jag imponerad. Ingen snö så långt ögat kan nå och plusgrader. I november, i Norrbotten. Känns väldigt konstigt måste jag säga. Ägnar dagen åt lite städning och virkning. Repade upp en halsduk igår och har nu börjat göra en sjal av det garnet istället. Vaddå uttråkad?

Inväntar paket från cosmetics4less som pojkvännen är och hämtar åt mig. De har galet låga priser och det ska bli kul att se om färgerna stämmer på mig. Beställde foundation, puder, ögonskuggor och läppstift. Får väl slänga in en "dagens ansikte" när jag testat dem. Kan verkligen rekommendera den sidan! Frakten ligger på 85 spänn till Sverige men deras priser är så låga så det är helt klart värt det. Sally Hansens nagellack för under en tjuga är helt okej!

Det är märkligt ändå vad svårt det är att hitta foundations som är ljusa nog för oss nordbor. Kikar man på de vanligaste märkena så är det sällan något passar och är det ljust så slår det nästan alltid mot rosa. Jag har gul underton så jag ser inte klok ut i foundation som slår mot rosa. Det enda något så när vettiga jag hittat är Maybellines mineralfoundation som har en hyfsat ljus nyans som inte är a la gris. Rekommenderas! Överhuvudtaget verkar allt med mineraler vara ljusare i tonen. Finns ett märke som heter Everydayminerals som har bra priser och mycket att välja på.





Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0