Skyltsöndagen i går då..

Glömde ju berätta att jag faktiskt shoppade lite igår också. Guldfynd har ju den goda smaken att ha en fin kollektion av Rosa Bandet-smycken och jag har armband (se bilden) sen förut men köpte nu också örhängen samt en brosch som min syster ska få i julklapp. Hittar tyvärr inte bilder på broschen men den är i form av en stor snöflinga (glittrig) med ett rosa band i mitten. Mina örhängen är också blingiga snöflingor med band, men de är lite mindre.


Det fanns fler fina smycken att köpa och jag funderar på det här armbandet med cat eye-pärlor eller halsbandet med nyckeln.



Stan var jättefint pyntad med ljusslingor hängande från hustaken, över gågatan. Glögg kunde man givetvis köpa och det missar jag inte för allt ris i Kina. Älskar glögg! En saffransskorpa eller två fick följa med också. Det var så härligt att gå på stan påbyltad som en jättebäbis för att inte frysa ihjäl, smutta på sin heta glögg och klappa hästarna som stod och var tålmodiga och snälla vid ponnyridningen. Kikade in på KappAhl en sväng i hopp om att hitta den ultimata pälsmössan men blev besviken även denna gång. Tomtar drällde omkring lite här och var med tindrande barnaögon fästa på sig eller kanske främst på julklappssäcken där mamma eller pappa kunde köpa en liten klapp till dem. Man vet ju att de innehåller mest skräp, men på nåt vis hör det till. Man tar paketet och går in på sitt fik och dricker choklad och ser när barnen öppnar och är jätteglada för sina såpbubblor.

Det är skyltsöndag i sitt nötskal för mig...kallt, glögg, juleljus, tomtar och barn..


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0