Pastadinner!

Måste ju dela med mig av dagens improviserade middag för den blev himla god! Pasta a la släng ihop vad du har!

Finskiva kryddig korv, i detta fall blev det Chorizo
Finhacka 2-3 vitlöksklyftor
Skär/ riv bladspenat
Hacka 2 stora tomater
3 msk Pepperoni/oliv (antipasto)

Fräs vitlök och korv. Häll i resten och rör om. Låt puttra några minuter. Under tiden kokas valfri pasta. Ha gärna parmesanost till samt extra oliver. Jag bakade ostbröd till också och receptet är som följer:

2 ägg röres ihop med
1,5 dl mjöl och
1,5 tsk bakpulver samt
2 dl riven ost

Klicka ut 4 "plättar" på en plåt, grädda i mitten av ugnen på ca 225 grader i ungefär en kvart eller tills de är gyllenbruna. Brödet blev en gnutta torrt i min smak så jag tänker göra dem igen men lägga till en msk smör eller två, alternativt keso för att vara nyttig!

Buon appetito!

Ps) Hur goda får tomater se ut egentligen?




Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0