Dag 5 Vad är kärlek?

Bloggutmaningen har fått lite ändrade frågor såg jag hos Lady Dahmer och givet så hakar jag på den nya reviderade listan då jag gillade ändringarna!

Men idag ska jag blogga om kärlek! Vad är det? Kärlek kan vara så många saker för mig och säkert för ungefär alla i hela världen.

Just i dag hyser jag extra mycket kärlek för mina katter faktiskt. Vi skulle åka till veterinären för deras årliga vaccination mot kattsnuva och kattpest (viktiga saker) och micklade in dem i burarna, märkligt nog så var det Floppen som satte sig på tvären men med lite godis så gick tjokkisen in. Lite serenader i bilen som vanligt men vi kom fram utan olyckor i buren (yay!) och redan där kände jag hjärtat börja svälla lite extra. I väntrummet var det vovvar i alla storlekar och en del var nyfikna på våra pipstrutar och stack fram nosarna mot gallret. Våra hundvana katter sa tjenahejsan till dem och deras ägare blev allt lite storögda över våra artiga och sociala katter. (Mer hjärtsväll). När det var vår tur så lyfte jag upp Floppen först och lossade burtaket så att han ändå var kvar i buren. Det tog 2 sekunder så var han klar! Inte en reaktion! Waaow. Underbaring till katt.

Sen var det Milous tur. Lilla söta, väna Milou är av annan kaliber och blir lätt mordisk när man försöker hålla fast henne, vilket man allt som oftast behöver göra hos veterinären, så med henne kände jag en viss oro och hade med mig TJOCKA handskar. Gäsp, sa Milou och sen var det klart. Jag måste ha sett ut som en fågelholk! Hon försökte inte rymma och hon försökte inte ha ihjäl veterinären! Ingen olycka på vägen hem heller och det var där jag insåg hur stolt jag var över dem och att jag nog älskade dem lite extra idag. Stannade på Konsum och köpte 2 burkar av favvomaten bara därför!

Så kan kärlek också se ut!

Jag älskar min familj över allt annat och har en väldigt underbar sådan. En syster som ställer upp i alla väder, en pojkvän som är fantastisk och en dotter som är smart, snäll och omtänksam och är min stora stolthet i livet. Vad vore jag utan hennes peppande, hennes sjuka, underbara humor och hennes tankevurpor som verkligen kan få en att tänka till? Jag vore nog en ensammare, ledsnare och tråkigare människa. Jag kunde skriva spaltmetrar om henne men då räcker inte bloggen till.

När jag var yngre så fanns det en liten tecknad figur som jag inte minns vad hon/han hette men varje bild hade texten "kärlek är" och sen en illustration. Bara för att härmas då så...

Kärlek är:
- att min dotter just nu bakar muffins till i kväll
- att min pojkvän fixar middag så jag kan sitta här och blogga
- när en nätkompis skickar en bunt dvdskivor med mina favoritserier på till mig
- när jag städar hela huset för att dottern ska ha kompisar hemma en kväll
- när pojkvännen köper mineralvatten till mig för att soda streamern lagt av (jag är helt beroende)
- att skicka vykort till syrran fast vi pratas vid flera gånger i veckan (hon älskar att få kort)
- när ens bästa vänner orkar lyssna på när man tjötar, fast de själva kanske har det tungt

Allt det är kärlek för mig. Plus tusen saker till...en saknad bok man finner igen kan få hjärtat att hoppa till lite extra..en riktigt god choklad och en kopp te när det är kallt värmer hjärtat. Till syvende och sist är det väl ändå så att kärlek är att bry sig om, att vårda och respektera sin partner, familj, vänner och sig själv med allt vad det innebär.





Tyck till
Postat av: Miriam

Vad menar du med att min humor är sjuk?! Tack fina du!!

2010-11-29 @ 18:56:52
URL: http://bloggiam.blogg.se/
Postat av: Helen

Tack själv..du är ju bäst! ♥

2010-11-29 @ 19:14:21
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0