Christmas feelings

"Jingle Bells, Jingle Bells, Jingle all the waaaay"!! Nej vi kunde inte hålla oss längre och nu är nästan hela hemmet julpyntat (rond 1). Det blev så himla fint! Vi satt och drack te, kved över träningsvärken och så sa min dotter mitt i allt "visst känner man ett lugn när man ser de tända ljusen och den varma röda färgen?" Och visst gör jag det. Det blir en inre frid på nåt sätt. Jag tänker tillbaka på jularna när jag var liten och mamma gjorde allt sånt här och själv gick man mest omkring och undrade vad man skulle få i julklapp. Vad hon jobbade inför jul! Allt skulle städas från golv till tak, golven skuras och julmattorna skulle läggas ut. Nu har vi lagt ut dem i köket och städat och gjort fint. Som hon skulle ha gjort. Det känns som en fin tradition också att ta fram tomten Fritjof (ja han heter det) och grisen som ska ligga på köksbordet. Känner mig superjulig nu och vill egentligen klä granen nu på stubinen men vi har tänkt..försöka..vänta till första advent med det. Det enda som saknas nu är dofterna av julbaket...

Fritjof, the white Santa! Brevid honom står hans äldre chef =) Sen kommer lilla Grisen! Vår lilla Milou älskar Grisen för övrigt. Förra julen hittade vi henne sovande ack så gott med ena framtassen runt hans nacke..det var en söt syn vill jag lova!






Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0