Dag 23- Mitt hem

Nästan in på dag 24 ser jag..har varit på ranten hela dagen så det är först nu jag har lite lugn och ro.

Mitt hem är ett ständigt renoveringsobjekt, kan man säga. Alltid är det något vi fixar, strular och pular med. Nu senast blev det nya tapeter och målarfärg i mängder till min dotters rum. Stilen är ganska ren här. Mycket svart och vitt med just nu julrött som accentfärg. Jag gillar inte mycket prydnadssaker och annat bjäfs. Hellre drösvis med fina värmeljus och punktvis dekorerat. Oftast av en katt. Hehe. Milou älskar ju att ligga högt så hon pryder ofta skänken i vardagsrummet eller högst uppe på bokhyllan. Floppen leker gärna matta, smälter ut på golvet som en grå, platt fläck. Sötisarna! Filtar älskar jag och i biorummet har vi ett gäng och i vardagsrummet minst 2 i normalfall. Jag tycker inte om störiga färgkombinationer för då blir jag lätt illamående. Det kan vara så snyggt hos andra men jag blir stressad av det.
Blommor har vi nog i alla fönster, gärna palmer eller andra stora härligheter. Skulle vilja ha en jättepalm stående på golvet i ett hörn (jag och Maria Montazami minus tofsarna) med fina små pyttelampor. Niice!

Rent själsligt är mitt hem det ställe där jag kan hasa runt i mina joggingbrallor och bara vara. Laga god mat, läsa en bok eller fem, vara med familjen och bara mysa. Mitt hem är min borg!

Nu ska jag hasa omkull i soffan och bara smälta all god mat vi ätit i kväll!

Drömma kan man ju?

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0