Dag 20- mina förebilder

Jag har inte direkt någon speciell förebild som så, men min mamma var alltid en stark person trots alla motgångar och jag försöker att lära mig av hur hon var och hur hon levde. Tar vara på hennes kunskap och traditioner och för dem vidare. Nu när hon inte längre finns med oss känns det extra viktigt att hålla allt sånt levande. Hon var klok, snäll och otroligt generös med sig själv och jag var och är stolt över henne.

Jag tror att mina förebilder varierar lite på det sättet att jag ser till de goda gärningar enskilda människor gör och inspireras av dem, snarare än att ha en "idol" vars hela person är en inspiration. Vardagshjältar helt enkelt. Människor som gör något för någon annan utan att ha en tanke på att tjäna på det själv. Att grannen skottar din uppfart efter nattens snöstorm för att han vet att du kommer hem i gryningen efter ditt nattjobb och är trött. Att man bakar fika till hela sin klass för att fira att jullovet kommer. Att min syster och svåger ordnar en underbar jul så att allt är klart när vi kommer dit och vi behöver inte göra annat än att njuta och umgås. Omtanke. Det är väl en sak vi alla skulle må bra av att prioritera mer i våra liv? Att hjälpa sin nästa.

Alla ni som ger av er själva till någon annan utan en tanke på belöningen, ni är mina förebilder.


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0