Dag 14 – Dåliga vanor och laster

Dåliga vanor? Oh gosh, några SÅNA har jag då inte! Eller kanske ändå. Får lägga pannan i djupa veck lite tror jag. Klockan är halv 7 så hav förbarmande om jag är lite trög. Förut bet jag på naglarna å det grövsta men det har jag lyckats sluta med för andra gången och stoltserar numer med en fin samling lack. Jag rökte, men det gör jag inte nu för tiden heller, annat än vid alkoholintagstillfällen, vilket är väldigt sällan. Så tji fick den lasten också. Jag snusar! Där har vi en last och förmodligen knatar den in på listan över dåliga vanor också. Portionssnus dock då bland det äckligaste jag vet är när nån öppnar munnen och det rinner brungul gegga över tänderna. *spyr*.

Vad ska man räkna till laster egentligen? Att om jag inte får mitt morgonkaffe så blir jag lite mentalt störd resten av dagen? Det är väl egentligen inte så många laster jag har. Kaffe och choklad. That's about it liksom.

Dåliga vanor då? Hmm...tänkelitänk...att jag dräller mina tofflor överallt så de ligger som landminor för intet ont anande förbipasserande som snubblar över dem titt som tätt? Att jag har en förmåga att lämna öronproppar överallt. Där har vi nåt! Jag slocknar ofta i soffan och då hamnar öronpropp vid soffan. Efter några dagar blir det ett gäng. Vet minst EN i huset som inte gillar det. Måste säga att det var lite halvsvårt att komma på mina egna bad habits och laster. Jag halkar lätt över i dåliga egenskaper istället för dåliga vanor och det är ju inte riktigt samma sak.

Jag vet att jag har en tendens att avbryta folk när de pratar om vi är i en intressant diskussion. Jag blir lite för ivrig och sen har jag verkligen noll och inget närminne så om jag ska vänta tills motparten pratat klart har jag ofta glömt det jag ska säga. Är uppvuxen i en babblig familj och när det diskuterades så blev det mycket högt prat i munnen på varandra och en himla massa viftande med armarna. Livligt, kan man säga och jag antar att det sitter i. Min släkt är inte svensk och jag undrar ibland om detta med att babbla järnet 4 personer samtidigt är osvenskt? Jag har alltid gjort så och har fått mig kring skallen ett antal gånger för det. Numer försöker jag verkligen att tänka på det och det har blivit bättre. Jag försöker respektera att andra inte gillar "mitt" sätt att diskutera och anpassa mig efter det. När jag och syrran babblar så gör vi det gärna exakt samtidigt. Ingen av oss missar nåt den andra säger på nåt vänster och för oss är det ett sätt att hålla diskussionen levande. För andra är det en dålig vana.

Nu ska jag ägna mig åt min morgonlast, dvs kaffekoppen och så ska jag surfa in på en mina laster för man får nog betrakta forumet som en last. Avskyr när jag inte tar mig in där pga nåt mysko fel på servern eller annat skoj. Egentligen är det ett kattforum men jag och många med mig häckar mest på Off Topic-delen. Det är där det roliga händer! Forumet hittar ni HÄR om ni blir nyfikna!

God morgon på er alla!


Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0