Dag 13 – En vanlig dag hemma hos mig

06.15 Mobilen ringer hysteriskt för att jag ska vakna. Jag har den värsta alarmsignalen jag kunde hitta och blir lika förbannad varje gång jag hör den. Vaknar gör jag ju förvisso, men allt som oftast vill jag slänga moben i väggen.
Note to self: Måste hitta en signal som väcker mig utan att jag vill döda telefonen.

06.30
Fixar frukost åt studenten i huset. Hasar runt i tofflor, joggingballor, nattlinne och kofta. Himla hippt!

06.45
Gör mig dagens första kaffekopp. Idag blev den helt ljuvligt rätt! Slår på lappisen och kollar FB, läser mina favvobloggar och loggar sen in här och börjar morgonens bloggutmaning.

07.20 Studenten går till bussen, tystnaden lägrar sig i huset och Milou kommer och bräker att det är dags att sova lite mer. Det betyder att jag ska tippa omkull i soffan så att hon kan sova på min bröstkorg, under hakan helst. Fast först ägna sig åt maniskt trampande. Ser ut som att jag lekt med ett rivjärn på halsen ibland.
Note to self no. 2: Klipp Milous klor oftare.

08.00--11.30
Slappa och sova om jag lyckats somna. Och innan alla börjar tänka att jag är en latmask som sover hela förmiddagen så kan ni sluta. I need it för min trasiga kropp och då gör jag det. Ennihu. Nog tjatat om det.

14.00 Fikapaus! Väcka Patrik om han jobbat. (nattjobbare) Lite mjukt och försiktigt viskande i örat till att börja med.
14.05 Väcka Patrik igen. Denna gång med lite mer kraft bakom. Tända lampan och skaka lite i honom.
14.10 Väcka Patrik och sakta börja bli irro för att han somnar om hela tiden. Försöker hålla honom vaken genom prat.
14.15 Väcka Patrik som somnat om IGEN....ja you get the picture..*gnisslar tänder*

Sen varierar dagen en del beroende på vad vi har att göra. På sistone har det ju varit lite julfixande, handla klappar, ringa runt lite, planera resan till Uppsala och annat jox. Huset är under uppfixning så vi bänglar lite med det också emellan varven. Just nu är det dock byggpaus med större projekt. Det är ju jul!

17.00 Sen äter vi ju middag nån gång också. Tidpunkten beror lite på om vi ska träna eller inte. Tränar vi blir det senare.

Resten av kvällen varierar rätt mycket beroende på ork, tid och lust att göra något. Jag sitter vid datorn, ser tv, stickar/virkar, kanske bastar, läser en bok eller annat som jag finner roande just då. Livet är rätt lugnt och skönt och efter en otroligt jobbig höst är det ganska skönt att bara ta det lugnt och go with the flow så att säga.

Nattrutinen består i att mata katterna en sista gång, ta lappisen, bädda ner mig och antingen se Dr Who eller läsa en stund. (Oftast är ju Patrik på jobbet då så David Tennant får hålla mig sällskap istället). Händer ofta att jag fastnar framför tv'n istället och ser gamla avsnitt av Big Bang, How I met your Mother och Supernatural. Försöker dock vänja mig av vid det då de avsnitten går seeeent. Kanske inte sitta och fnissa som en tok när man ska försöka vara trött?

Bazinga!

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0