Dag 12- 10 saker du inte visste om mig

(Bloggutmaningens lista hittar du HÄR)

Idag ska jag alltså "spill it" vad gäller mina innersta hemligheter eller ytligaste svammel, bara inte någon vet det om mig. Hm. Intressant? Nå. Here goes!

1. Jag har fobi för myror efter att a) ha satt mig i en stack med björnmyror när vi nödankrat mitt under en storm och pappa skulle göra upp en eld, varvid han drog stockar till brasan och jag satte mig på ena hörnet, som inte var ett hörn utan en stack. Inte lätt när det är mörkt. b) haft myrinvasion när jag bodde hos syrran och myrorna under deras lägenhet (suterräng) bestämde sig för att det var trevligare att bo inomhus och tog vägen över/genom min SÄNG. Doktorn fick plocka bort en del myror i mig..oh the horror.

2. Jag älskar Hello Kitty- sockar och har börjat snegla på en pyjamas. Ja jag vet att jag inte är fem år gammal.

3. Är besatt i olika grad beroende på humör, av Dr Who och vill ha en sonic screwdriver- ficklampa. Så jäbbla koolt!

4. Skulle kunna tänka mig plastikoperation (på säker, godkänd klinik) av boobsen. Aldrig i livet i större, hellre mindre eller bara hasa upp dem en våning. Inbillar mig att nackontet skulle bli bättre.

5. Har aldrig haft körkort. Ser så kasst att jag inte får något.

6. Är kroniskt mörkrädd och går inte gärna ut genom dörren efter skymningen, vilket nu då innebär att jag inte går ut alls då det blir skymning typ en kvart efter gryningen. Inomhus har jag dock inga problem med att sitta i kolsvart mörker, ensam, mitt i natten. Logiskt? Icke.

7. Vågar inte se skräckfilmer av övernaturligt slag för då får Patrik följa mig på toan resten av natten. Gore- och slashfilmer går hur bra som helst. Det är ju bara blod, eller njä, cornsyrup är det ju faktiskt.

8. Orkar i perioder inte se nyheter på tv eller i tidningar. Blir sån overload av elände att jag blir deprimerad. På riktigt.

9. Tycker clowner är bland det obehagligaste som finns. Bleh!

10. Blir vansinnigt arg inuti när någon kallar mig "lilla vän". Vill slå in ansiktet på den som gör det. Spelar ingen roll om de säger det ack så gulligt och inte alls menar det nedsättande. Det börjar tvärryka ur mina öron.

Så där! Det var ju inte så svårt alls det där.

Tyck till
Postat av: Popruta

Jag vill också ha en hello kitty-pyamas! :D Du får önska dig i julklapp?

2010-12-06 @ 20:48:38
URL: http://popruta.se
Postat av: Helen

Jag tänker minsann göra det! Älskar Hello Kitty och har alla sockar som finns <3

2010-12-06 @ 21:30:11
URL: http://evangelinescorner.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Äntligen en till som inte tycker om att kallas "lilla vän", jag hatar det. Känner mig förminskad på något sätt. Samma med "kära du", känner mig urbota korkad då.

2011-10-07 @ 10:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0