Andra advent då?

Blev en synnerligen lyckad dag idag! Miriam har gjort ett superfint pepparkakshus! Extra fint också för att det är det första egenkonstruerade huset! Jag petade lite i det när det var klart och satte in ett elektriskt värmeljus så att det ser ut som att det lyser genom fönstret. =) Några ihopbundna kanelstänger fick agera vedhög utanför knuten. Nu fattas bara lite fejksnö utanför och en liten tomte! En mycket liten tomte då, för annars kommer det att se ut som att tomten har druckit för mycket av Alice i Underlandets "växupp-dryck". Ska höra med Miriam om hon lyckades ta några vettiga bilder av det hela så kanske jag slänger upp en bild här!

Smygtog en bild av Milou när hon slocknat under granen. Ursäkta kvalitén på bilden men utan blixt (som hade väckt henne) så...

Men se så hon myser...



Julmust har jag bälgat i mig och svor bara lite för att vi inte hade några pepparkakor hemma. Granen är vederbörligen klädd så att Piff och Puff gladeligen hade bott i den med stolthet och räckt ut tungan åt de andra ekorrarna! Bilder kommer även på den när jag övertalat kamerakvinnan i huset att agera! Kan konstatera att vi blivit otroligt traditionsbundna här i huset. Gran, ljus, tomtar, bakning och annat som hör julen till är numer självskrivet att göra innan jul. För några år sen var det inte alls lika roligt som nu. Jag antar att man känner större lycka att göra sånt här när man själv är lycklig? Sen känns det extra viktigt att föra mammas traditioner vidare, nu när hon inte är med oss längre. Även om det känns som att hon kikar på vad vi gör och ändå är med på nåt vis.

Nu ska jag lägga mig och läsa vidare på "House of Night"- serien...

Sov gott!

Tyck till

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0